Tuesday, May 18, 2010

I Read and I Cried...

Suggest by a friend to read this book...katanya dari first chapter dah boleh nangis...i read...i keep on reading till several chapter...by then i really can't hold back my tears...mmg sedih habis buku ni...rasanya belum ada buku yg boleh buat aku menangis tersedu2...jalan ceritanya terlalu menyentuh sensitivity...life..love..kesabaran...and for sure...kebahagiaan akhirnya menjadi milik abadi selepas semua rintangan dan dugaan...


Sinopsis:
Perkahwinan yang tidak terduga antara Aleya dan Syed Aizril membuatkan Aleya hidup terseksa. Dia dibuang keluarga. Pasrahkah dia?

"Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ke tepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya."

"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

Andai itu tadir-Nya, dia akan menempuhinya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini. aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdik-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."

2 comments:

Cik Sara said...

Betul2.. another one book tulisan siti Rosmizah ni pun sedih gak.. Novel Cinta kau dan Aku.. Tapi tak sesedih novel yang ini. tapi bagi yang berjiwa sensitif, air mata tetap akan mengalir..

Tr A said...

memang best ni novel ani zann..ku pun dah baca..nangis jua..hehehe..soft heart..